واحد تجهیزات پزشکی بیمارستان بهبود، پیشرو در نگهداشت پیشگیرانه تجهیزات پزشکی بیمارستانی در شمالغرب کشور

واحد مهندسی پزشکی بیمارستان بهبود تنها بیمارستان در شمالغرب کشور است که با نگهداشت پیشگیرانه تجهیزات پزشکی، از اتلاف بودجه و سرمایه بیمارستان در خرید تجهیزات جدید بجای تجهیزات مستعمل، جلوگیری نموده است.

اگر داشتن بودجه و سرمایه برای خرید یک وسیله شرط اصلی در تامین تجهیزات و وسایل باشد، شرط مهمتر نگهداری آنهاست. بخصوص اگر در برهه زمانی فعلی محدودیت در منابع و محدودیت در واردات تجهیزات پزشکی مطرح باشد و خرید و واردات تجهیزات بسیار محدود و انحصاری و با موانع زیادی روبرو باشد. تنها راه نجات و رهائی از وضعیت موجود، نگهداری بهینه است. سرویس های مرتب، عیب یابی، رفع بلافاصله عیوب، تامین قطعات و ابزارهای لازم اقداماتی است در راستای نگهداشت پیشگیرانه تجهیزات پزشکی بیمارستانی که خوشبختانه در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بهبود به نحو احسن انجام می شود.

خانم مهندس طالبیان مسئول واحد تجهیزات پزشکی در بازدید مدیرعامل بیمارستان بهبود از کارگاه مهندسی پزشکی گفت:

 با توجه به اهمیت نگهداشت پیشگیرانه تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی و رشد روز افزون تعداد تجهیزات سرمایه ای (بالغ بر ۷۰۰ دستگاه) در بیمارستان بهبود و با توجه به توسعه فضای فیزیکی بیمارستان، نیاز به کارگاهی جامع و کامل برای نگهداری، عیب یابی اولیه و تعمیرات اساسی، امری بسیار مهم تلقی می گردید. در این راستا با حمایت های مدیرعامل محترم بیمارستان و با الگوبرداری از واحد مهندسی پزشکی بیمارستان فرانکفورت آلمان، کارگاهی مجهز با انواع وسایل عیب یابی و تستر های مختلف راه اندازی و افتتاح گردید. به کار بردن امکانات مذکور از زمان بهره برداری این واحد، باعث افزایش بهره وری دستگاه ها، کاهش چشمگیر زمان خواب تجهیزات پزشکی، تحویل به موقع و سریع لوازم مصرفی دستگاه ها به بخش ها و همچنین کاهش ارسال دستگاه ها به شرکت های خدمات پس از فروش جهت تعمیرات جزئی گردیده است. در شرایطی که برخی از بیمارستان های استان حتی فاقد یک واحد مهندسی پزشکی مجزا می باشند، وجود چنین کارگاه مجهزی نقطه عطف در بین مراکز درمانی بوده و نشان از توجه ویژه بیمارستان بهبود به بحث نگهداشت تجهیزات پزشکی که همواره مورد تاکید سنجه های اعتباربخشی است، می باشد. همچنین مهندس ستارزاده – کارشناس تجهیزات پزشکی بیمارستان در این بازدید به مدیرعامل و هیئت همراه گفت: باعث افتخار است که در این کارگاه موفق به تعمیر و راه اندازی مجدد یکی از پیشرفته ترین تخت های اتاق عمل مربوط به کارخانه بیجاقچیلار کشور ترکیه که مدتها بدلیل از کار افتادن قطعات الکترونیکی بلااستفاده مانده بود، شدیم. همچنین موفق شدیم دستگاه پیشرفته اتوکلاو دندانپزشکی بیمارستان را تعمیر و مجددا راه اندازی و تحویل واحد مربوطه دهیم. ستارزاده گفت هم اینک این کارگاه این توانائی را دارد که در طول شبانه روز دستگاهها و تجهیزاتی که نیاز فوری به تعمیر حتی در حین اعمال جراحی را دارند، سریعا سرویس نموده و قابل استفاده نماییم.

روابط عمومی و امور بین الملل بیمارستان بهبود

X