گردشگری سلامت IPD

گردشگری سلامت IPD

امروزه ارائه خدمات درمانی به بیماران بین المللی در دنیا به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از کشورهای در حال توسعه از این فرصت در جهت افزایش تولید ناخالص ملی و بالا بردن استانداردهای کیفی ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی خود استفاده می کنند. بیمارستان بهبود با توجه به ظرفیت های درمانی مناسبی که دارد و همچنین نیاز مبرم کشورهای همجوار به خدمات درمانی، پتانسیل تبدیل شدن به یکی از مقاصد گردشگری سلامت را دارد. با توجه به اینکه یکی از اجزای اصلی صنعت گردشگری سلامت، مراکز ارائه کننده خدمات درمانی و به خصوص بیمارستانها می باشند، ساماندهی پذیرش و درمان بیماران خارجی در این مرکز درمانی یکی از برنامه های مورد توجه این مرکز می باشد. 

گردشگری سلامت :

براساس تعریف های سازمان جهانی جهانگردی  (UN-WTO)، گردشگری سلامت (توریسم درمانی) سفری است که فرد با هدف درمان به کشور دیگری انجام می شود، بطوریکه  یک توریست با مسافرت از محل دائم زندگی خود می تواند از خدمات درمانی کشور مقصد استفاده کند تا سلامت جسمی و روحی اش را بدست بیاورد.  از دلایل این نوع گردشگری، عدم وجود خدمات درمانی خاص،  هزینه های بالا و عدم وجود تکنولوژی های پیشرفته درمانی در کشور مبدا می باشد.

چرا ایران؟ چرا تبریز ؟

قیمت مناسب  : هزینه ی خدمات پزشکی در ایران به نسبت به کشور های توسعه یافته بسیار پایین تر و در مقایسه با کشور های در حال توسعه رقابتی است. مهم ترین دلیل این قیمت های مناسب نوسانات وضغف واحد پولی ایران در مقابل دلار است.
موقعیت جغرافیایی : کشور ما در دیرباز در چهار راه تجارت دنیا قرار داشته است و در حال حاضر در مجاورت بیش از ۱۰ کشور با جمعیت بیش از ۲۰۰ میلیون نفر است. کشور هایی که غالبا در زمینه ی پزشکی ضعیف هستند و بازار بالقوه ای برای ایران محسوب می شوند.
کیفیت بالا : ایران دارای بیمارستان های مجهز و باکیفیتی است که از تجهیزات با تکنولوژی بالا استفاده می کنند و خدمات پزشکی و زیبایی با کیفیت بالایی ارائه می شود.
جاذبه های گردشگری : تاریخ کهن و فرهنگ غنی در کنار آب و هوای چهار فصل کشور سبب شده است ایران جزو ۱۰ کشور برتر در زمینه ی جاذبه های توریستی باشد که می تواند جذابی مدیکال توریسم در ایران را دوچندان کند.
پزشکان برجسته و خوشنام : پزشکان و اساتید زیادی در ایران فعالیت می کنند که در سطح جهان صاحب نام هستند و حسن شهرت شان به تصویر برند ایران در زمینه ی مدیکال توریسم کمک می کند.
پیشرفت های علمی : دانشمندان و محققان ایرانی در بسیاری از رشته ها مثل درمان ناباروری و سلول های بنیادی در دنیا صاحب کرسی هستند و ایران در بعضی از رشته های پزشکی در مرز دانش پیشروی می کند .

عوامل ذکر شده سبب شده است تا تعداد زیادی بیماران، برای دریافت خدمات درمانی به ایران سفر نمایند و این امر خود سبب گردیده تا یکی از قطب های گردشگری سلامت در منطقه، کشور عزیزمان باشد.

تعریف دپارتمان بیماران بین الملل (IPD ) :

 بیمارستان فوق تخصصی بهبود با توجه به ظرفیت های بالفعل و بالقوه، دستاوردهای موفق بین المللی و پیشتازی در عرصه مدیریت نوین خدمات سلامت توانسته است در ارزیابی وزارت بهداشت مجوز پذیرش بیماران بین الملل (IPD ) را دریافت نماید.  در همین راستا واحد پذیرش بیماران بین الملل(IPD)  بیمارستان ایجاد گردیده تا خدمات گردشگری پزشکی را به صورتی که در خور بیماران خارجی باشد ارایه نماید . این واحد به منزله پیشخوان ارتباط بیمارستان با بیماران خارجی از اولین تماس تا دریافت درمان و پیگیری مراقبت های بعد از عمل انجام وظیفه می نماید.  ایجاد دپارتمان IPD به معنی تبیین و استقرار کلیه فرآیندهای مرتبط با بیماران بین‌الملل اعم از مراجعات سرپایی، پذیرش، بستری و ترخیص است. در این دپارتمان، کارشناسانی مسلط به زبان‌های مختلف بین المللی، تماس‌ها و اطلاعات ورودی بیماران که توسط خود آن‌ها و یا نمایندگانشان به بیمارستان وصول شده است را به مسئول دپارتمان انتقال داده که پس از بررسی‌ها و ملاحظات لازم، اقدامات مورد نیاز جهت ارجاع بیماران به بخش‌های تخصصی بیمارستان انجام می‌شود تا روند درمانی لازم بر روی بیماران صورت پذیرد.

بیمارستان فوق تخصصی بهبود با قدمت چندین ساله خود با رعایت استاندارد های بین المللی موفق به اخذ گواهینامه پذیرش بیماران بین الملل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است.

 

این بیمارستان از طریق تبلیغات به روش های مختلف که مهمترین آن تبلیغ برروی نوع و کیفیت خدمات ارائه شده در این بیمارستان است نسبت به جذب بیمارانی خارجی اقدام می کند. حضور در رخدادهای  مهم داخلی و خارجی در زمینه گردشگری سلامت از جمله شرکت در کنگره ها و بسیاری از نمایشگاه هایی که در کشور برگزار می شود، در دستور کار واحد IPD قرار دارد.

چرا بیمارستان بهبود؟

 بیماران بین الملل ازطرق مختلفی با بیمارستان بهبود آشنا می شوند. وب سایت بیمارستان، رابطین مختلف (که می تواند پزشک، شخص خاص و یا یک شرکت باشد) وهمچنین مشتریان وفادار از منابع معرفی بیمارستان به شمار می آیند. آنان در بدو ورود با اعضای این واحد آشنا شده و مورد استقبال و خوش آمدگویی قرار می گیرند و بدین ترتیب قدم به قدم در تمامی مراحل درمانی توسط کارشناسان واحد بیماران بین الملل همراهی می شوند.در تمامی مدتی که می بایست بیمار در بیمارستان بستری باشد، کارشناسان ما به طور روزانه به وی مراجعه کرده و از مناسب بودن شرایط او اطمینان حاصل می نمایند. در این زمان چنانچه بیمار به چیز خاصی احتیاج داشته باشد آن را با کارشناس مربوطه  در میان می گذارد و یا چنانچه بیمار، پرستاران و پزشک نیاز به ترجمه داشته باشند به کمک کارشناسان واحد بیماران بین الملل با هم ارتباط برقرار می کنند و بدین ترتیب کلیه امور مربوط به پروسه درمانی یک بیمار خارجی توسط این واحد تسهیل می گردد. پس ازگذشت تقریبا دو هفته از زمان ترخیص بیمار، کارشناسان واحد بیماران بین الملل با وی تماس می گیرد و جویای حال او می شود و چنانچه بیمار در مورد وضعیت فعلی خود یا مثلا نحوه مصرف دارو و … سوالی داشته باشد، آن را با پزشک معالج بیمار در میان گذاشته و سپس پاسخ پزشک را به او ابلاغ می نماید.

خدمات قابل ارائه در واحد بیماران بین الملل :

– پذیرش مجزا برای بیماران بین الملل.
– دپارتمان بیماران بین المللی ( IPD ) بیمارستان از کارشناسان متخصص و پزشکان مجرب مسلط به زبان های بین المللی تشکیل شده که به صورت ۲۴ ساعته بستر ارائه خدمات سلامت را به بیماران بین المللی مهیا می سازد.
– حضور مترجم مقیم مسلط به زبانهای انگلیسی، آذری، کردی و عربی   در این مرکز توانسته است ، از لحظه ورود به کشور تا ترخیص از بیمارستان را برای بیماران تسهیل نماید به گونه ای که هیچگونه خلل ارتباطی در این زمینه ایجاد نشود .
– ویزیت های روزانه پزشک IPD از تمامی بیماران بستری بین المللی در بیمارستان و تیم مجرب و فوق تخصصی پزشکان این حوزه یکی از محورهای اعتماد بیماران به بیمارستان بهبود می باشد.
–  کارشناس IPD مسئول هماهنگی نحوه حضور بیماران بین الملل در بیمارستان است
–  ارائه منوی غذای مبتنی بر ملیت بیمار به زبان بیمار و امکان سرو غذاهای بین المللی و امکان تبدیل ارزهای بین المللی به ریال در بیمارستان، از اهم اقدامات صورت گرفته است.
– ارائه صورتحساب و گواهی بیمار در زمان ترخیص ، سبب ایجاد اطمینان خاطر در بیماران جهت ادامه درمان در کشور و یا مرکز دیگری گردیده است.
– ترجمه کلیه اوراق و فرم های بیمارستان به دو زبان آذری و انگلیسی توانسته است گام مهمی را در راستای حفظ حقوق بیماران بردارد. در این راستا انجام نظرسنجی های روزانه از بیماران بین الملل و انجام اقدامات اصلاحی در کمتر از حداکثر ۱۲ ساعت توانسته است در تبیین و تنویر حقوق بیماران موثر واقع گردد.
–  پاسخگویی به بیماران اعم از ارتباط تلفنی ،ایمیل یا دریافت درخواست توسط وب سایت بیمارستان
–  انجام هماهنگی با پزشک معالج و کلیه واحد های مسئول درمان بیمار (اعم از پذیرش، پاراکینک، اتاق عمل، بخش های بستری، ترخیص و …) جهت تسهیل فرایند تشخیص و درمان بیمار
– انجام برآورد هزینه های تقریبی درمان و اعلام آن به بیمار و یا شرکت ارجاع دهنده بیمار پیش از سفر
–  ارتباط با شرکت های ارجاع دهنده بیمار و تعامل براساس قرارداد معتبر

 – کلیه خدمات مشاوره‌ای برای راحتی مراجعین محترم به طرق‌ حضوری، تلفنی و اینترنتی ارائه می‌شوند.

 – کارشناسان دپارتمان بیماران بین الملل که مسلط به زبان‌های مختلف هستند به صورت تمام وقت و در کلیه مراحل درمان در کنار شما خواهند بود تا  مشکلی برای برقراری ارتباط وجود نداشته باشد.

 – فراهم سازی تورهای تفریحی و سیاحتی در جهت با خاطره‌ انگیزتر کردن سفر درمانی برای بیماران بین‌المللی، بطوریکه بیمارستان بهبود با داشتن آژانس مسافرتی آذران سیر،  مستقر در بیمارستان  با طراحی تورهای جذاب می‌کوشد تا بیمار در کنار بازیابی سلامتی از جاذبه‌های گردشگری ایران زمین دیدن کرده و خاطره‌ای بی‌همتا از سفر به ایران با خود به همراه ببرد.

 – دسترسی به اینترنت پر سرعت در طول مدت درمان.

 – امکان جوابدهی به ایمیل و تماسهای بیماران به صورت آنلاین.

 – پیگیری روند درمان و بهبودی پس از ترخیص

سیستم ارجاع بیمار از کشور آذربایجان :

در راستای برنامه های کلان اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نظام مقدس جمهوری  اسلامی ایران بویژه برنامه های کلان گردشگری کشور، بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی بهبود بعنوان اولین بیمارستان دارنده مجوز پذیرش بیماران بین المللی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شمالغرب کشور،  باداشتن امکانات متنوع رفاهی اعم از  هتل، رستوران ، آژانس مسافرتی ، در جهت ارائه خدمات مطلوب به گردشگران سلامت اقدام به ایجاد نمایندگی رسمی در کشور آذربایجان  با مرکزیت شهر باکو نموده است. ازجمله برنامه های این مرکز هماهنگی در جذب گردشگران سلامت، راه اندازی سیستم ارجاع بیماران  و ارائه خدمات فالوآپ برای بیماران آذری می باشد که از جمله اقدامات منحصر به فرد در شمالغرب کشور می باشد.

منشور حقوق بیماران بین الملل :

براساس قوانین حاکم بر مراکز درمانی جمهوری اسلامی ایران ارائه خدمت به مراجعه کنندگان یکسان بوده و ملیت، نژاد، مذهب، رنگ پوست و… نمی تواند موجب تفاوت در برنامه مراقبت و درمان گردد. بنابراین برای هر فرد (ایرانی یا غیر ایرانی) حقوق زیر برقرار می باشد :

  1. دریافت مطلوب خدمات سلامت حق بیمار است.
  2. اطلاعات باید به نحو مطلوب و به میزان کافی در اختیار بیمار قرار گیرد.
  3.  حق انتخاب و تصمیم گیری آزادانه بیمار در دریافت خدمات سلامت باید محترم شمرده شود.
  4. ارائه خدمات سلامت باید مبتنی بر احترام به حریم خصوصی بیمار (حق خلوت) و رعایت اصل رازداری باشد.
  5. دسترسی به نظام کارآمد رسیدگی به شکایات حق بیمار است.

برای دریافت هر گونه خدمت پزشکی و درمانی می توانید با واحد بیماران بین‌الملل تماس بگیرید.

تیم واحد بیماران بین الملل بیمارستان بهبود و درگاه های ارتباطی :

ریاست دپارتمان بیماران بین الملل:  جناب آقای بهمن ذیجاه

مسئول دپارتمان بیماران بین الملل : جناب آقای دکتر رضا معصومی کیا

پزشک دپارتمان بیماران بین الملل:  جناب آقای دکتر علی زاد ایمانی

کارشناس دپارتمان بیماران بین الملل: جناب آقای وحید فرجی

موقعیت مکانی دپارتمان بیماران بین الملل:  طبقه همکف ، پذیرش بیماران بین الملل

شماره تماس دپارتمان بیماران بین الملل  :۹۸۴۱۳۱۵۵۵+ /  داخلی ۱۴۶۲ و ۱۴۶۱

شماره مستقیم دپارتمان بیماران بین الملل  :۹۸۴۱۳۱۵۵۱۴۶۰+

فاکس : ۹۸۴۱۳۵۵۶۶۲۲۷+

ایمیل دپارتمان بیماران بین الملل: ipd@behboud.com

 

در هر کجای دنیا که زندگی می‌کنید می‌توانید برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی به بیمارستان فوق تخصصی بهبود مراجعه کنید. در این بیمارستان بخش‌های مختلفی وجود دارد که خدمات درمانی را به بهترین شکل و مطابق با پروتکل‌های بین‌المللی ارائه می‌کنند.  ما در بیمارستان بهبود با بهره‌گیری از بهترینمتخصصان خدمات پزشکی را در عالی ترین سطح ارائه می‌کنیم.

        تهیه و تنظیم :                     

      واحد بیماران بین الملل (IPD)

X